ساخت فنر تسمه ای

فنر حلزونی

لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و ساخت فنر حلزونی (Spiral Torsion spring) مورد نظرتان و دیگر مدل های فنر مانند فنر فشاری و یا فنر پیچشی با ما تماس بگیرید. قبول سفارش ساخت طبق نقشه و طرح شما در کمترین زمان ممکن در کارگاه فنرسازی آسیا انجام می شود. فنرهای حلزونی جز پرمصرف ترین فنرهای هستند که در سایزهای کوچک و بزرگ تولید می شوند.

Spiral Torsion spring

هر چیز که باید راجع به فنر حلزونی آسیافنر بدانید در این پادکست گوش دهید:

اطلاعات لازم جهت سفارش ساخت فنر حلزونی

اندازه ضخامت تسمه برای سفارش ساخت فنر حلزونی
۱
ضخامت فنر حلزونی (تسمه ای)
عرض تسمه برای سفارش ساخت فنر تسمه ای در آسیافنر
۲
عرض فنر حلزونی
اندازه گیری قطر خارجی تسمه برای ساخت فنر حلزونی
۳
قطر خارجی فنر حلزونی
سایز قطر داخلی فنر تسمه ای
۴
قطر کلی فنر حلزونی
ارتفاع کلی فنر حلزونی
۵
ارتفاع کلی فنر حلزونی

ویدیو

ساخت فنر حلزونی

فنر حلزونی

فنر تسمه ای که شکل ظاهری آن شبیه به فرم حلزون است و اغلب فنر حلزونی نامیده می‌شود، یکی از پرکاربردترین فنرها در این صنعت است. گروه صنعتی فنرسازی آسیا تولیدکننده انواع فنرهای تسمه‌ای در سایزهای بزرگ و کوچک آماده دریافت سفارش تولید برای صنایع و شرکت‌های صنعتی می‌باشد.

ساخت انواع فنر حلزونی صنعتی

برای ساخت انواع فنر حلزونی به محاسبات دقیق نیاز است، و تولید آن به کاربرد و نوع متریال که توافق می شود بستگی داردخرید و فروش فنر حلزونی رابطه مستقیم با نوع فولاد یا جنس آن و زمان بر بودن ساختن آن دارد.

انواع فنرهای حلزونی یا تسمه ای

یک فنر حلزونی در ساده ترین شکل خود، یک تسمه تخت است، که از جنس فولاد فنری یا استنلس استیل که به صورت طولی برش خورده و در یک محور پیچیده شده است و در تعریف کلی فنرهای حلزونی از تسمه یا مفتول های نوردی ساخته می شوند و برای ایجاد گشتاور در کاربردهای گوناگون استفاده می شوند.

فنرهای اسپیرال {حلزونی} به دو گونه باز یا کیپ تولید می شوند. علیرغم رایج بودن فنرهای مفتولی، فنرهای حلزونی {تسمه ای}، فنرهای قوی تری به شمار می روند.

تولید فنر های تسمه ای

فنرهای تسمه ای، شکل ظاهریشان بیشتر به فرم حلزون است به همین دلیل اغلب حلزونی نامیده می شوند و از پر کاربردترین فنرها در صنعت هستند و در سایزهای کوچک و بزرگ تولید می شوند.

مکانیزم فنر حلزونی

کاربرد فنرهای حلزونی به این صورت است که با پیچیده شدن و کوک شدن انرژی را ذخیره می کنند و در زمان لازم انرژی خود را رها می کنند و دارای حرکت دورانی می باشند. معمولا یک سر آنها ثابت و سر دیگرشان حول محور پیچیده می شود و انرژی خود را ذخیره می کند.

کاربردی ترین موارد استفاده از فنرهای حلزونی یا تسمه ای عبارتند از: اسباب بازی های کوکی، فنر قفل، تایمرها، صندلی خودرو، موتورهای الکترونیکی {فنرهای پشت زغالی}، فنرهای گردگیر.

کلام آخر اینکه برای ساخت انواع فنرهای حلزونی یا تسمه ای نیاز به محاسبات دقیق است و تولید آنها بستگی به موادی که توافق می شود دارد، و همچنین خرید و فروش آنها رابطه مستقیمی با نوع فولاد و جنس آن و زمانی که برای ساختشان گذاشته میشود، دارد.

گروه تولیدی فنر سازی آسیا فنر که سازنده انواع فنرهای حلزونی یا تسمه ای در سایزهای کوچک و بزرگ است، که با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات به صنعتگران عزیز کشورمان می باشد.

برای سفارش ساخت فنر با ما تماس بگیرید:
سوالات متداول

سوالاتی که راجع به فنر حلزونی پرسیده می شود:

اگر سوال دیگری در مورد فنرهای حلزونی دارید از ما بپرسید.

فنر حلزونی کاربردهای بسیار متنوعی دارد و در بسیاری از وسایل و تجهیزات مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای رایج فنر حلزونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگیره درب: فنر حلزونی در دستگیره‌های درب برای بازگرداندن دستگیره به حالت اولیه و ایجاد تنش استفاده می‌شود.
  • ساعت‌های کوکی: فنر حلزونی در ساعت‌های کوکی برای ذخیره انرژی و حرکت عقربه‌ها استفاده می‌شود.
  • خودروها: فنر حلزونی در خودروها در سیستم تعلیق، فرمان و ترمز استفاده می‌شود.
  • لوازم الکترونیکی: فنر حلزونی در لوازم الکترونیکی مانند دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و جک‌های صوتی استفاده می‌شود.

جنس فنر حلزونی باید با توجه به شرایط محیطی که فنر در آن استفاده می‌شود انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر فنر در محیطی مرطوب یا اسیدی استفاده می‌شود، باید از جنس ضد زنگ مانند فولاد ضد زنگ یا برنج انتخاب شود.

شکل و اندازه فنر حلزونی باید با توجه به کاربرد و فضای مورد نظر انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر فنر در یک فضای محدود استفاده می‌شود، باید از فنر حلزونی با قطر کم استفاده کرد.

متریال ( ۵۰CRV4 ) در بازار ایران موجود نمی باشد،اما امکان ساخت فنر با متریال CK75 یا CK68 وجود دارد و دراکثر موارد جوابگوی نیاز مشتری و جایگزین مناسبی برای متریال ( ۵۰CRV4 ) است.

ساخت فنر حلزونی فنرسازی آسیا تهران
قیمت تولید فنر حلزونی در آسیا فنر
تولیدکننده فنر تسمه ای با بهترین قیمت
قیمت فنر حلزونی
فروش قیمت ساخت فنر حلزونی
تولیدکننده فنر حلزونی
محصولات

انواع فنر در آسیا فنر

طراحی و ساخت انواع فنر، واشر آلات ، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده های نسوز در صدد آن است که با پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات روز، محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه نماید

۱
فنر کوپلینگ
فنر کوپلینگ

هدف اصلی فنر کوپلینگ اتصال دو قطعه از تجهیزات دوار است که اجازه می دهند درجاتی از ناهماهنگی یا حرکت انتهایی یا هر دو را فراهم کنند.

۲
فنر حلزونی

فنر تسمه ای یا حلزونی که شکل ظاهری آن شبیه به فرم حلزون است و اغلب فنر حلزونی نامیده می‌شود یکی از پرکاربردترین فنرها در صنعت است.

۳
فنر کششی
فنر کششی

فنر کششی که اغلب در دو سر آن یک قلاب قرارد دارد و به این فنرها قلابدار هم میگویند و حلقه‌های فنری آن به هم بسیار نزدیک شده است.

۴
فنر فشاری

فنر فشاری برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری اعمال شده یا ذخیره انرژی در حالت فشار استفاده میگردد. قطر مفتول این فنرها ۰.۲۵ و ۰.۲ است.

۵
فنر پیچشی

در فنر مدل پیچشی سیم فنر جمع یا خم نمی شود و همانطور که از اسم آن پیداست، این فنر در هنگام عملکرد برای انتقال انرژی می‌چرخد.

۶
فنر کوچک

تولید انواع فنر کوچک که دارای طول کم مثل ۱ سانتی‌متر تا تقریبا حدود ۱۵ سانتی‌متر و قطرهای مختلف از ۲ تا ۱۰ میلی‌متر هستند.

۷
واشر نسوز

ما انواع واشرهای نسوز، واشر تسمه‌ای، سیلیکونی، استیل و سایر مدل‌های صنعتی را طبق سفارش مشتریان با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

۸
قطعات فلزی

ساخت قطعات در فلزهای متنوع در صنایع مختلف از چرخ دنده کوچک تا قطعات بزرگ صنعتی، توسط تیم مجرب کارگاه آسیافنر انجام میشود.