ساخت فنر

فنر فشاری

ساخت فنر فشاری (انواع فنر لول در سایز های دلخواه شما) در تعداد مورد نیازتان  توسط فنر سازی آسیا تولید می شود، فنر فشاری یکی از محصولاتی است که به گروه صنعتی فنرسازی آسیا سفارش داده می شود، این نوع فنر که کاربرد فراوان و گسترده ای در همه صنایع دارد با توجه به نیاز مشتری از فولاد ساخته می شود، که با قدرت آن رابطه مستقیمی دارد.

compression spring

هر چیز که باید راجع به فنر فشاری آسیا فنر بدانید در این پادکست گوش دهید:

اطلاعات لازم جهت سفارش ساخت فنر فشاری

ارتفا فنر
۱
ارتفاع یا طول فنر فشاری
قطر خارجی فنر
۲
قطر یا عرض خارجی فنر
قطر مفتول
۳
قطر مفتول فنر
تعداد حلقه های فنر
۴
تعداد حلقه های فنر فشاری

ویدیو

ساخت فنر فشاری

ساخت فنر فشاری

فنر فشاری (compression spring)؛ رایج ترین نوع فنر است و در بسیاری از محصولات و ماشین آلات مختلف مانند؛ تشک، ساعت، تلفن همراه، سیستم تعلیق خودرو و … به کار میروند.

فنر فشاری هنگامی که در حالت کشیده به نظر میرسد، در حالت استراحت است و برای مقاومت در برابر نیروی فشاری زیاد طراحی شده است، برای خرید فنر و در مورد تعیین قیمت باید به مواردی توجه داشت. ممکن است برخی از قیمت ها برای فنر فشاری به شکل ورق های بزرگ باشند، که می توان آنها را برش داد و به شکل فنر درآورد، برخی دیگر از فنر‌ها قبل به صورت فنر ساخته شده اند و آماده استفاده هستند که در آسیا فنر موجود هست.

فنر ها در انواع خاصی به طور خاص برای ایجاد پیچش خوب طراحی شده اند، در حالی که برخی برای فشرده سازی ساخته شده اند. بیشتر آنها دارای ظاهری استوانه‌ای هستند و ممکن است دارای سطوح تصفیه شده باشند، تا از زنگ زدگی یا خوردگی در امان باشند. برای استعلام قیمت فنر فشاری با کارگاه آسیا فنر تماس بگیرید.

خرید فنر فشاری

فنرهای فشرده سازی در انواع مختلف و به صورت سفارشی ساخته می شوند. بدین معنا که آنها با استفاده از طرحی که ارائه می دهید، تولید میشوند و شما شانس بالاتری برای دریافت فنر مورد نظر دارید. برای خرید یک فنر فشاری که در صنایع مختلف جزو فنرهای همه کاره و بادوام است بهتر است چندین تولیدکننده با سطح ایده آل در ساخت و تولید انواع فنر را پیدا کنید.

مرکز فروش فنر فشاری در تهران

ساخت انواع فنرهای فشاری با اشکال مختلف و طبق سفارش مشتری فنر سازی آسیا با بیش از ۳۰ سال سابقه به صورت عمده و تعداد کم آماده همکاری با صنایع و کارخانجات صنعتی هستیم.

کارگاه ساخت فنر فشاری

فنرهای فشاری رایج ترین پیکربندی فنری هستند که تولیدکنندگان این محصول را در انواع مختلف برای مصارفی نظیر صنعت خودروسازی، هوافضا، محصولات صنعتی، پزشکی و فناوری در کارگاه های خود تولید و روانه بازار میکنند.

 فنر فشاری برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری اعمال شده یا ذخیره انرژی در حالت فشار استفاده می شود. به عبارت ساده تر، این فنرها دارای بالاترین انرژی پتانسیل هنگام فشرده سازی اجزا هستند.

فرایند ساخت فنر در کارگاه های تولید توسط دستگاه های مخصوص ساخت فنر صورت میگیرد. این دستگاه ها شامل دستگاه سیم پیچ، فرمینگ و خم کننده فنر است.

مجموعه آسیا فنر، یکی از هزاران تولیدکننده فنر با بیش از سی سال سابقه کاری است. با وجود ماشین آلات پیشرفته و مدرن و متخصصین مجرب در کارگاه تولیدی خود، محصولاتی نظیر فنرکوپلینگ، پیچشی، کششی، فنرفشاری و انواع آن از جمله فنر فشاری از جنس فولاد، فنر فشاری قوی، فنر فشاری قلابدار و … را تولید و روانه بازار میکند.

ساختار فنرهای فشاری (فنر لول)

در واقع فنرهای فشاری همان توسعه یافته ی یک میله ساده است، برای استفاده بهتر از فضای موجود، خود میله به صورت مارپیچ می شود تا بتواند فشار را به صورت محوری تحمل کند.معمولا انواع بیشتر فنر کوچک از همین نوع فشاری میباشدفنرهای فشاری را با دستگاه های مدرن که به سیستم های کنترلی بسیار دقیق مجهز هستند تولید می کنند.

در گروه صنعتی آسیا فنر یکی از محصولاتی که با دستگاه های به روز و تکنولوژی مدرن تولید می شود فنر فشاری است چون کاربرد فراوان در همه صنایع دارند و با توجه به سابقه ی درخشان آسیا فنر در عرصه تولید فنر و واشر آماده ارائه خدمات به صنعتگران کشورمان است.

حرف آخر اینکه هدف نهایی استفاده از فنر فشاری صرفا استفاده از خود آن نیست بلکه هدف به راه اندازی و استفاده بهینه از دستگاه های دیگر است و به صنایع مختلف کشور کمک به سزایی می رسانند.

کاربرد فنر فشاری و ویژگی آنها

از یک مارپیچ تشکیل شده است که بین نوارهایش فاصله وجود دارد و هنگام اعمال نیرو به هم نزدیک تر می شوند، طبق تحقیقات فنر فشاری یکی از پرکاربردترین نوع فنرها است که در اکثر صنایع قابل استفاده می باشد.

نشانه ی بارز آن ها این است که این نوع فنرها برای نشان دادن خاصیت اصلی و کاربردی خود، باید تحت فشار قرار بگیرند. به این صورت که انرژی مکانیکی را درون خود ذخیره می کنند و سپس به نحو مطلوب آزاد می کنند واز این نظر عملکردشان بر خلاف فنرهای کششی است {به اینصورت که فنرهای کششی از یک مارپیچ تشکیل شده اند و نوارهای مارپیچ نزدیک به هم هستند و در مقابل اعمال نیرو از یکدیگر دور می شوند}.

در واقع می توان گفت فنر فشاری هنگام پاسخ به اعمال نیروی خارجی تغییر شکل میدهد، وقتی انرژی وارد فنر می شود توسط فنر ذخیره می شود و زمانی که بخواهد به حالت اولیه برگردد از همان انرژی ذخیره شده استفاده می کند.

نکته مهم درباره ی فنر فشاری اینکه اگر مقدار نیرو بیش از اندازه باشد، این فنر تغییر شکل می دهد اما وقتی نیرو حذف شود دیگر نمی تواند به حالت اولیه خود بازگردد، میزان انرژی ذخیره شده و همچنین کارایی فنرهای فشاری به مراتب بیشتر از بقیه فنرها بوده و در نتیجه متقاضی بیشتری دارد.

مشخصات فنر فشاری

فنرهای فشاری؛ فنرهایی مارپیچی با سیم پیچ باز هستند که برای مقابله با فشرده سازی در طول محور باد پیچ ​​خورده یا ساخته شده اند. فنرهای فشاری حلزونی رایج ترین پیکربندی فنر فلزی هستند. به طور کلی، این فنرهای سیم پیچ یا روی یک میله قرار می گیرند یا در داخل یک سوراخ نصب می شوند. وقتی بار را روی فنر سیم پیچ فشاری قرار می دهید و کوتاهتر می شود، بار را به عقب فشار می دهد و سعی می کند به طول اولیه خود بازگردد. این فنرها در برابر نیروهای فشرده سازی خطی (فشار) مقاومت نشان می دهند و در واقع یکی از کارآمدترین دستگاههای ذخیره انرژی موجود هستند.

نحوه اندازه گیری فنر فشاری

اندازه گیری فنر فشاری از اصول و قواعدی پیروی می کند که در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم:

چگونه یک فنر فشاری را باید اندازه گرفت؟

  1. نحوه اندازه گیری فنر فشاری:
  2. قطر سیم فنر، ترجیحا تا ۳ رقم اعشار را با دقت با استفاده از کولیس اندازه گیری کنید.
  3. سپس قطر خارجی سیم پیچ ها را اندازه بگیرید.
  4. طول را در حالت آزاد (بدون فشرده سازی) اندازه گیری کنید.
  5. تعداد سیم پیچ ها را بشمارید.
  6. به جهت سیم پیچ، سیم پیچ ها توجه کنید.
برای سفارش ساخت فنر فشاری با ما تماس بگیرید:
سوالات متداول

سوالاتی که راجع به فنر فشاری پرسیده می شود

اگر سوالی در مورد فنرهای فشاری دارید حتما از ما بپرسید.

بله، فنر سازی آسیا فنر با متریال اینکونل در سایزهای کوچک را هم میتواند تولید کند.

بله، آسیا فنر فنرها را تا قطر مفتول ۰.۲۵ و ۰.۲ را تولید میکند.

بله، آسیا فنر توان تولید فنر با قطر بالا را دارد.

آسیا فنر با ۳۰ سال تجربه در این عرصه، توانایی تولید انواع مدل ها و جنس های فنر فشاری را دارد، از جمله این مدل ها میتوان به فنر فشاری از جنس فولاد، فنر فشاری از جنس تیتانیوم، فنر فشاری لول وفنر دوقلو از جنس فولاد اشاره کرد.

محصولات

انواع فنر در آسیا فنر

طراحی و ساخت انواع فنر، واشرآلات، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده های نسوز در صدد آن است که با پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات روز، محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه نماید.

۱
فنر کوپلینگ
فنر کوپلینگ

هدف اصلی فنر کوپلینگ اتصال دو قطعه از تجهیزات دوار است که اجازه می دهند درجاتی از ناهماهنگی یا حرکت انتهایی یا هر دو را فراهم کنند.

۲
فنر حلزونی

فنر تسمه ای یا حلزونی که شکل ظاهری آن شبیه به فرم حلزون است و اغلب فنر حلزونی نامیده می‌شود یکی از پرکاربردترین فنرها در صنعت است.

۳
فنر کششی
فنر کششی

فنر کششی که اغلب در دو سر آن یک قلاب قرارد دارد و به این فنرها قلابدار هم میگویند و حلقه‌های فنری آن به هم بسیار نزدیک شده است.

۴
فنر فشاری

فنر فشاری برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری اعمال شده یا ذخیره انرژی در حالت فشار استفاده میگردد. قطر مفتول این فنرها ۰.۲۵ و ۰.۲ است.

۵
فنر پیچشی

در فنر مدل پیچشی سیم فنر جمع یا خم نمی شود و همانطور که از اسم آن پیداست، این فنر در هنگام عملکرد برای انتقال انرژی می‌چرخد.

۶
فنر کوچک

تولید انواع فنر کوچک که دارای طول کم مثل ۱ سانتی‌متر تا تقریبا حدود ۱۵ سانتی‌متر و قطرهای مختلف از ۲ تا ۱۰ میلی‌متر هستند.

۷
واشر نسوز

ما انواع واشرهای نسوز، واشر تسمه‌ای، سیلیکونی، استیل و سایر مدل‌های صنعتی را طبق سفارش مشتریان با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

۸
قطعات فلزی

ساخت قطعات در فلزهای متنوع در صنایع مختلف از چرخ دنده کوچک تا قطعات بزرگ صنعتی، توسط تیم مجرب کارگاه آسیافنر انجام میشود.