ساخت فنر

فنر کششی

فنر کششی Extension springs اغلب در دو سر آن یک قلاب دارد که اصطلاحا به این فنرها قلابدار می‌گویند و شکل ظاهری آن به صورتی است که حلقه‌های آن به هم چسبیده و فاصله‌ای ندارند. فنرهای کششی در صنایع مختلف همچون خودرو سازی، کارخانجات صنعتی کاربرد دارد.

هر چیز که باید راجع به فنر کششی آسیافنر بدانید در این پادکست گوش دهید:

اطلاعات لازم جهت سفارش ساخت فنر کششی

اندازه ضخامت مفتول برای ساختن فنر کششی طبق سفارش مشتری
۱
ضخامت مفتول فنر کششی
قطر خارجی فنر باید مشخص شود.
۲
قطر خارجی فنر کششی
اندازه گیری ارتفاع فنر کششی باید محاسبه گردد.
۳
ارتفاع فنر بدون احتساب قلاب ها
اندازه گیری ارتفاع فنر بدون احتساب قلاب ها
۴
ارتفاع فنر با قلاب ها

ویدیو

ساخت فنر کششی

مراحل ساخت فنر کششی

پروسه ساخت فنرهای کششی مراحل مشخصی را در بر می‌گیرد. درصورتی‌که نیاز به ساخت فنر سفارشی بزرگ و کوچک را دارید:

۱. انتخاب مواد اولیه: انتخاب مواد مناسب بسیار حیاتی است. معمولاً از فولاد یا آلیاژهای خاص برای تضمین انعطاف، استحکام و دوام فنر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که آسیا فنر امکان طراحی و ساخت فنر استیل و یا فولادی را دارد.

۲. خم‌کردن مواد: مواد انتخابی با استفاده از دستگاه‌های خاص خم می‌شوند تا شکل اولیه فنر به دست آید. این مرحله شکل نهایی و اندازه فنر را تعیین می‌کند.

۳. تمام‌کردن دایره: در این مرحله؛ اطراف مواد خم شده تمیز شده و یک دایره کامل برای فنر ایجاد می‌شود. این مرحله مهم است؛ زیرا تضمین می‌کند که فنر به‌صورت یک دایره یا شکل مشخص خود باشد.

۴. حرارت‌دهی و تقویت: مواد ممکن است نیاز به حرارت‌دهی داشته باشند تا استحکام و انعطاف لازم را پیدا کنند. این مرحله به‌عنوان تقویت مواد استفاده می‌شود.

۵. تنظیمات و تست‌ها: فنرها باید معیارهای دقیقی را برآورده کنند بنابراین بررسی‌های کیفیتی مانند تست‌های فشار و کشش انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فنرها به‌درستی عمل می‌کنند و مشخصات موردنظر را دارند.

۶. پوشش‌دهی و پایان کار: در مرحله نهایی، فنرها پوشش‌دهی می‌شوند این پوشش‌دهی با کاری‌هایی مانند رنگ‌آمیزی یا پوشش‌های محافظ انجام می‌شود تا از زنگ‌زدگی یا فرسایش جلوگیری کنند.

البته در برخی موارد نیز امکان تأمین و خرید فنر کششی به‌صورت از پیش آماده نیز وجود دارد.

فنر کششی قلاب دار

فنر کششی قلاب‌دار از فنرهای کششی هستند که در انتهای یک یا هر دو سرشان دارای یک قلاب یا حلقه‌ای برای اتصال به سایر قطعات یا سیستم‌ها هستند. این قلاب‌ها معمولاً به‌صورت بازویی یا حلقه‌ای طراحی شده و برای اتصال به آویزان‌ها، درب‌ها، وسایل نقلیه، تجهیزات صنعتی و حتی در استفاده‌های خانگی استفاده می‌شوند.

کاربردهای فنرهای کششی با قلاب‌دار بسیار گسترده هستند. آن‌ها به‌عنوان ابزارهای اتصالی و نگهدارنده در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال؛ در صنعت خودروسازی، این فنرها برای نگهدارنده‌های درب‌ها، صندوق‌عقب یا سیستم‌های آویزان استفاده می‌شوند. در صنایع ساختمانی از آن‌ها برای نگهدارنده‌ها و آویزان‌کردن تجهیزات و ابزارهای سنگین استفاده می‌شود. همچنین در استفاده‌های خانگی، این فنرها می‌توانند به‌عنوان آویزان‌های دیواری، قلاب‌های گاراژ و ابزارهای خانگی دیگر مورداستفاده قرار بگیرند.

اگر قصد خرید فنر کششی قلاب‌دار را دارید می‌توانید با تیم پشتیبانی آسیا فنر در این خصوص ارتباط برقرار نمایید. برای استعلام خرید و قیمت فنر کششی قلاب‌دار با ما در تماس باشید.

خرید فنر کششی

هنگام خرید فنر کششی باید به چند نکته حیاتی توجه کرد. اول ‌از همه مشخص کنید که برای چه موردی این فنر نیاز دارید؛ ابعاد، مقادیر نیرو و کاربردهای مورد انتظار را به ‌دقت تعیین کنید. سپس؛ مواد استفاده شده در ساخت فنر، دقت در ساخت و توانایی سازنده در ارائه استانداردهای دقیق را بررسی کنید.

قبل از خرید به ‌دقت بازار را بررسی و قیمت‌ها را مقایسه کنید. در نظر داشته باشید که ابعاد کوچک‌تر یا نیاز به مواد و فرآیندهای ویژه ممکن است قیمت را افزایش دهد. همچنین، تأمین‌کننده‌ای انتخاب کنید که توانایی ساخت باکیفیت و تضمین کیفیت را دارد.

همچنین، توجه به کاربردهای خاص و استانداردهای مورد نیاز صنعت مورداستفاده می‌تواند در انتخاب فنر مناسب مؤثر باشد و در پایان، در نظر داشته باشید که تعداد سفارشی که می‌دهید ممکن است تأثیر زیادی بر قیمت واحد داشته باشد. به‌طورکلی، توجه به جزئیات فنی، کیفیت ساخت و قیمت مناسب می‌تواند به انتخاب بهترین گزینه برای خرید فنر کششی کمک کند. در آسیا فنر شما امکان سفارش تولید و ساخت انواع فنر کششی را با قیمت مناسب خواهید داشت.

برای مشاهده محصولات آسیا فنر پیشنهاد می کنیم از صفحه فنر  کوپلینگ دیدن نمایید.

فروش انواع فنر کششی قلابدار

بسته به اینکه فنر کششی در کجا قرار می‌گیرد، طول، ضخامت، شکل و انواع قلاب آن می‌تواند متفاوت باشد. فنرهای کششی معمولاً دارای قلاب هایی در انتها هستند تا عملکرد کشیده شدن را تسهیل کنند. رایج ترین انواع قلاب ها قلاب های ماشینی و متقاطع هستند، اما برخی از آنها ممکن است قلاب نداشته باشند.

فنرهای کششی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع قلاب در سه مدل زیر تولید و روانه بازار می‌شود:

  1. فنر قلاب دار
  2. فنر شاخک دار
  3. فنر کونیک (کله قندی)

هر کدام از انواع این محصولات دارای کارایی متفاوتی هستند. لذا در امر فروش و خرید انواع فنرها لازم است که نیاز و شرایط موجود را بررسی کرد تا بتوان فنری متناسب با پروژه مورد نظر انتخاب کرد. برای تحقق این امر مهم، می‌توانید از مشاوران ما در بخش فروش آسیا فنر کمک بگیرید تا مناسب ترین فنر را انتخاب و خریداری کنید.

برای مشاهده محصولات دیگر سایت آسیا فنر پیشنهاد می کنیم از صفحه فنر حلزونی دیدن نمایید.

فنر کششی دو سر قلاب

غالباً فنرهای کششی با داشتن دو سر قلاب تولید می‌شوند. که در صنعت آنها را فنر قلاب دار می‌نامند و به صورت کیپ و به هم چسبیده هستند.

حال نوع دیگری هم فنر کششی وجود دارد که به دلیل فشار زیادی که بر روی قلاب ها وارد می‌شود، به صورت دو  سر کونیک تولید می‌شود و قلاب های آن به صورت جداگانه از مفتول ضخامت بالاتری تهیه می‌شود که هم بتوان در زوایای مختلف آنها را به کار گرفت و هم نیروی بیشتری را تحمل کنند. فنرهای قلاب دار در صنایع مختلف خودروسازی و کارخانجات صنعتی و… کاربرد دارند.

فنر کششی

فنر کششی Extension springs از جمله ابزارهای حیاتی در صنایع مختلف مهندسی و تولید محصولات به‌حساب می‌آیند. این فنرها به دلیل خاصیت کششی و انعطاف‌پذیری بالا در انتقال نیرو، تعادل و تعدیل فشار و کشش در سیستم‌های مختلف استفاده می‌شوند.

طراحی آنها بر اساس نوع مواد استفاده شده، شکل، اندازه و وظیفه موردنظر صورت می‌گیرد. فنرهای کششی اغلب از فولاد یا آلیاژهای مختلف تهیه می‌شوند که به آنها انعطاف و مقاومت لازم برای تحمل فشار و کشش را می‌بخشد.

فنر کششی یک قطعه مکانیکی است که به شکل استوانه‌ای با طولی مشخص و به‌وسیله جرم یا نیروی کششی که بر روی آن اعمال می‌شود کشیده می‌شود. این فنرها از جنس فولاد یا آلیاژهای دیگری ساخته می‌شوند و توانایی تحمل نیروهای کششی را دارند.

کاربردهای فنرهای کششی در صنایع مختلف بسیار گسترده است. آن‌ها در ابزارهای برقی، خودروسازی، ماشین‌آلات صنعتی، وسایل پزشکی و حتی در ابزارهای متداول مانند خودکارها استفاده می‌شوند. مزیت اصلی این فنرها در این است که توانایی بازگشت به شکل اولیه خود را پس از اعمال نیروی کششی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان از آن‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای ذخیره و بازیابی انرژی در سیستم‌ها استفاده کرد.

درصورتی‌که مایل به سفارش ساخت فنر کششی سفارشی هستید، گروه صنعتی آسیا فنر با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در عرصه تولید انواع فنر می‌تواند دقیقا نیازهای شما را شناسایی کرده و بر این اساس اقدام به تولید انواع فنر کششی کوچک یا ریز، فنرهای کششی قوی، مدل‌های استیل و قلاب‌دار یا فولادی کند.

بهترین جنس و متریال فنر کششی

انتخاب بهترین جنس و متریال برای فنرهای کششی به موارد مختلفی مانند نوع کاربرد، محیط کاری، نیازهای نیرویی و مقاومت در برابر عوامل خارجی بستگی دارد. اما در کل، برخی از جنس‌ها و متریال‌های معمول برای ساخت فنرهای کششی عبارت‌اند از:

  1. فولاد ضدزنگ یا استیل: این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون، در برخی از فنرهای کششی که در محیط‌های مرطوب یا با شرایط آب و هوایی نامساعد استفاده می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  2. فولاد آلیاژی: در مقابل این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالا و قابلیت انعطاف در برابر فشار و کشش، برای فنرهایی که نیاز به استحکام و پایداری بالا دارند، مناسب است.
  3. فلزات غیرفلزی مانند آلومینیوم یا تیتانیوم: در برخی موارد خاص ممکن است از این نوع فلزات برای فنرهای کششی استفاده شود، به خصوص در جاهایی که وزن فنر اهمیت دارد.
  4. پلیمرها (مانند نایلون یا پلی‌استر): در برخی فنرهای کششی استفاده از پلیمرها به دلیل خواص انعطافی و عایقی آن‌ها ممکن است مناسب باشد، به ویژه در برخی کاربردهای خاص مانند بخش‌هایی از صنعت پزشکی یا دستگاه‌های کوچک.

به‌علاوه، ترکیبات مختلفی از این مواد نیز ممکن است برای بهبود خواص فنرهای کششی استفاده شود. برای انتخاب بهترین جنس و متریال، مهم است که نیازهای خاص کاربرد موردنظرتان را در نظر بگیرید و باتوجه‌به این نیازها، متریال مناسب را انتخاب کنید.

قیمت فنر کششی

بسته به این که شرکت تولیدکننده از چه متریالی استفاده می‌کند، ابعاد فنر کششی چیست و چه مقاومتی دارد، ممکن است قیمت فنر کششی دستخوش تغییرات زیادی شود. همین‌طور پیشنهاد کلی ما این است که حتماً به سراغ مراکز فروش فنر کششی عمده بروید. تولیدکننده فنر کششی هم می‌تواند گزینه‌ای برای خریدی ارزان‌تر با حاشیه سود کمتر باشد.

۱. اندازه و ابعاد:

ابعاد فنر، یعنی طول، قطر و ضخامت آن، اهمیت بالایی در تعیین قیمت دارد. فنرهای با ابعاد کوچک‌تر ممکن است به دلیل نیاز به دقت بیشتر در ساخت، مواد باکیفیت‌تر و فرآیندهای دقیق‌تر، قیمت بیشتری داشته باشند. این ابعاد برای تأمین استانداردهای دقیق و نیازمندی‌های ویژه افزایش قیمت را به همراه دارند.

۲. مواد استفاده شده:

نوع مواد و آلیاژهای مورداستفاده در ساخت فنر بسیار تأثیرگذار است. مواد باکیفیت و آلیاژهای ویژه معمولاً قیمت بالاتری دارند. به‌عنوان‌مثال، فولادهای ویژه با خصوصیات مکانیکی بالا یا آلیاژهایی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی یا دما دارند، ممکن است قیمت فنرها را افزایش دهند.

۳. دقت و توانایی ساخت:

سطح دقت مورد نیاز برای ساخت فنر و استفاده از فرآیندهای دقیق مثل فرآیندهای حرارتی یا فرآیندهای ماشین‌کاری دقیق، می‌تواند قیمت را افزایش دهد. توانایی ساخت با دقت و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته نیز می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

۴. کاربرد و صنعت:

قیمت ممکن است به دلیل کاربردهای خاص در صنایع مختلف متفاوت باشد. برای صنایعی که نیاز به استانداردهای خاص مثل صنعت هوافضا یا پزشکی دارند، هزینه‌ها ممکن است بیشتر باشد زیرا نیاز به مواد و فرآیندهای خاص دارند.

۵. تعداد و حجم تقاضا:

در صورت سفارش تعداد بالا از فنرها، هزینه‌های تولید ممکن است کاهش یابد. تولید به مقیاس بزرگ‌تر می‌تواند هزینه‌های تولید واحد را کاهش دهد که می‌تواند به تخفیفات قیمتی منجر شود.

هر یک از این عوامل می‌توانند به طور تجمیعی و به شکل متفاوت، تعیین‌کننده‌های قیمت فنرهای کششی باشند و نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی ایفا می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی یک فنر کششی قوی و باکیفیت

فنرهای کششی باتوجه ‌به این ویژگی‌ها و استفاده‌های گوناگونشان در صنایع مختلفی از جمله صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیکی و صنایع مکانیکی استفاده می‌شوند و به دلیل قابلیت‌هایشان از اهمیت بسیاری برخوردارند.

  1. مقاومت در برابر فشار و کشش: فنرهای کششی باتوجه ‌به استفاده از مواد مقاوم و با دوام، توانایی تحمل فشار و کشش را دارند بدون اینکه شکل یا عملکرد آنها تحت تاثیر قرار بگیرد.
  2. انعطاف‌پذیری: این فنرها باید انعطاف کافی داشته باشند تا بتوانند نیروهای کششی را جذب کرده و بازدهی لازم را داشته باشند.
  3. پایداری ابعادی: یعنی حفظ شکل و ابعاد فنر حین استفاده مداوم در برابر نیروهای مختلف.
  4. مقاومت در برابر خستگی و فرسایش: فنرهای کششی با تکرار استفاده‌های مکرر و تحمل نیروهای متناوب، باید از فرسایش و خستگی جلوگیری کنند.
  5. دقت در کارایی: برای کاربردهای دقیق، فنرهای کششی باید دقت بالا و عملکرد قابل اعتمادی داشته باشند.
  6. تنوع در طراحی: می‌توان فنرهای کششی را به شکل و ابعاد مختلفی طراحی کرد تا باتوجه‌به نیازهای مختلف صنایع و کاربردها، مناسب باشند.

انواع فنر کششی

فنرهای کششی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند. درصورتی‌که مایل به سفارش و خرید فنر کششی فولادی، استیل و… به‌صورت عمده هستید، بهتر است که نخست دسته‌بندی مدنظر خود را انتخاب کنید. برای خرید فنر کششی ضروری است که نخست نیازسنجی و سپس طراحی انجام گردد.

هر یک از این انواع فنرها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی هستند که باتوجه ‌به نیازهای صنعتی یا کاربردی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

۱. فنرهای استاندارد

این فنرها از مواد مانند فولاد، استیل و آلیاژهای رایج ساخته می‌شوند. غالباً در اندازه‌ها و ابعاد استاندارد قابل‌دسترسی هستند و برای کاربردهای گسترده‌ای از جمله در صنایع خودروسازی، الکترونیک، وسایل خانگی و غیره استفاده می‌شوند. این فنرها به‌عنوان اجزای استاندارد در بسیاری از مکانیزم‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌شوند.

۲. فنرهای صنعتی خاص

به‌عنوان یکی از دسته‌بندی‌های متداول و پرفروش انواع فنرهای کششی از مواد و آلیاژهای خاص ساخته می‌شوند که خصوصیات منحصربه‌فردی دارند. ممکن است برای مقاومت در برابر دما، فشار یا مواد شیمیایی خاص طراحی شده باشند. این فنرها برای صنایع خاصی مانند هوافضا، صنایع نفت و گاز، و صنایع شیمیایی استفاده می‌شوند.

۳. فنرهای پیچشی

این فنرها به طور معمول به‌عنوان فنرهای کششی شناخته می‌شوند، اما از طریق تغییر شکل پیچشی نیروهای کششی را جذب می‌کنند. آنها در صنایع مختلفی از جمله الکترونیک و مکانیکی برای نیازهای خاص استفاده می‌شوند.

۴. فنرهای توئیست

همین‌طور این نوع فنرها دارای طرح‌های خاصی هستند که به‌صورت توئیست داده شده‌اند و باعث افزایش انعطاف و کشش فنر می‌شوند. این طرح‌ها برای کاربردهای دقیقی مانند صنایع ابزاردقیق، پزشکی و ساعت‌سازی استفاده می‌شوند.

۵. فنرهای تنظیمی یا کمانشی

در گستره وسیع بازار فنر کشی، این فنرها از طریق تنظیم تعداد لول‌ها یا پیچ‌های آن‌ها، میزان نیروهای کششی را تنظیم می‌کنند. برای کاربردهایی که نیاز به تنظیم نیرو دارند؛ مانند تجهیزات مخابراتی یا در مکانیزم‌های صنعتی، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

درباره فنر کششی بیشتر بدانید:

یکی از اجزای پر کاربرد در ساخت انواع پروژه ها، فنر می‌باشد. فنرها در دستگاه های مختلف کاربردهای زیادی دارند، از جمله آنها ذخیره سازی انرژی، برای کنترل نیروی وارده به جسمی خاص، برای جذب ضربه و… بکار می‌روند.

فنرها انواع مختلفی دارند: فنرهای تخت، فنرهای حلزونی، فنرهای کششی، فنرهای مارپیچی و… که بحث مهم ما درباره  فنر کششی و ساختار و کاربردهایش در صنعت است.

ساختار و وظیفه فنرهای کششی:

فنرهای کششی از نظر ساختار با انواع فنرهای دیگر تفاوت های اساسی دارد. از پرکاربردترین فنرها در اکثر صنایع است و خدمات بسیار ارزنده ای را به بشر ارائه می‌کند. فنرهای کششی اغلب با یک تنش اولیه تولید می‌شوند، این تنش به نوعی نیروی داخلی است برای کیپ نگه داشتن حلقه ها.

فنرهای کششی در دو سر خود به منظور اتصال با دیگر اجزا دارای قلاب، چشمی یا حلقه می‌باشند که به وسیله آنها از دو سر خود قابلیت اتصال به اجسام یا قطعات را دارند و می‌توانند به آنها متصل شوند به همین دلیل به آنها فنرهای کششی قلاب دار هم می‌گویند.

فنر کششی قوی

فنرهای کششی قوی در دو انتهای خود قلاب دارند و به قطعات وصل می‌شوند، زمانی که قطعات شروع به جدا شدن نسبت به یکدیگر می‌کنند فنر کششی قوی برعکس عمل می‌کند و آنها را به سمت یکدیگر می‌راند، به عبارت دیگر می‌توان گفت فنر را انرژی را ذخیره کرده و به هنگام مقاومت در برابر نیروهای کششی آن را آزاد می‌کند.

فنر کششی قوی یک نوع فنر است که به دلیل ویژگی‌های خاصش به‌عنوان یکی از پرکاربردترین اجزای مکانیکی شناخته می‌شود. ویژگی اصلی این نوع فنر، توانایی تحمل وزن یا نیروی کششی بالا با حفظ شکل و کارایی است. فنرهای کششی معمولاً از جنس فولادی یا آلیاژهای ویژه‌ای ساخته می‌شوند که دارای انعطاف و استحکام بالایی هستند.

این فنرها در بسیاری از ماشین‌آلات صنعتی، ابزارهای برقی، تجهیزات پزشکی و حتی در زندگی روزمره مانند درب‌ها، ماشین‌آلات خانگی و غیره به کار می‌روند. به دلیل وسعت کاربردهایشان و اهمیت حیاتی، فنرهای کششی به‌عنوان ابزاری حیاتی در صنعت و تولید محصولات محسوب می‌شوند. برای خرید فنر کششی قوی ضروری است که نخست نیازسنجی و سپس طراحی انجام گردد.

نکته: بنا بر تحقیقات آماری غالبا خرابی های این نوع فنرها ، مربوط به دو سر آنها است ، کاری که برای افزایش دوام عمر فنرهای کششی باید انجام داد این است که از طراحی آنها با خمهای تیز و با شعاع کمتر از یک ونیم برابر قطر مفتول دوری کرد.

موارد کاربرد فنرهای کششی در صنایع و کارخانه جات:

از جمله آنها می‌توان به صنعت خودرو سازی، تولید لوازم خانگی، ساخت دستگاه های کادر درمانی و اپتو متری، ساخت دستگاه های نساجی اشاره کرد.

این نوع فنرها با دستگاه های پیشرفته یا همان {CNC} که دارای سیستم های کنترلی دقیق هستند ساخته می‌شوند. شرکت فنر سازی آسیا فنر توانایی ساخت انواع فنرهای کششی قلاب دار آن هم در سایزهای مختلف دارد با استفاده از دستگاه های روز دنیا و با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات به صنعتگران عزیز کشورمان است.

فنر کششی متری چیست؟

فنرهای کششی متری از نوع فنرهای استاندارد هستند که بر اساس سیستم متریک طراحی و ساخته می‌شوند. این فنرها ابعاد و اندازه‌های خود را بر اساس واحدهای متریک مانند میلیمتر یا سانتیمتر دارند. طراحی و تولید آنها با استفاده از استانداردهای متریک صورت می‌گیرد که شامل ابعاد، قطرها، ضخامت‌ها و واحدهای متریک دیگر است.

این فنرها از موادی مانند فولاد، استیل و آلیاژهای معمولی ساخته می‌شوند. باتوجه ‌به استفاده از واحدهای متریک در طراحی و ساخت، این فنرها به طور گسترده در کشورهایی که از سیستم متریک استفاده می‌کنند مورداستفاده قرار می‌گیرند و ابعاد آنها به طور مستقیم با این واحدهای سنجش تطابق دارد.

فنر کششی کوچک یا ریز

فنرهای کششی کوچک یا ریز به دلیل ابعاد کوچکشان و توانایی انطباق با فضاهای محدود در بسیاری از کاربردهای فنی و صنعتی اهمیت زیادی دارند. این نوع فنرها اغلب از موادی با انعطاف بالا و استحکام مناسب ساخته می‌شوند که امکان تحمل نیروهای کششی را در ابعاد کوچک فراهم می‌کنند.

کاربردهای فنرهای کششی کوچک بسیار گسترده هستند. آنها در صنایع مختلفی از جمله صنعت الکترونیک، پزشکی، ابزارهای دقیق، ساعت‌سازی، وسایل برقی و الکترونیکی، اسباب‌بازی‌های کودکان و حتی در مکانیزم‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شوند.

فنرهای کششی ریز به دلیل ابعاد کوچک و نیاز به دقت بالا معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و فرآیندهای دقیق ساخته می‌شوند. این فنرها به‌عنوان اجزای کوچک ولی حیاتی در عملکرد و دقت دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف تأثیرگذار هستند.

فنر کششی استیل

فنرهای کششی استیل از انواع فنرهای کششی هستند که از جنس استیل یا فولاد ضدزنگ تهیه می‌شوند. استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی، انعطاف‌پذیری و استحکام به‌عنوان یک مواد پایه برای تولید فنرهای کششی استفاده می‌شود. اگر نیاز به سفارش ساخت فنر کششی استیل دارید؛ آسیا سفر پاسخگوی شما در این زمینه و تأمین‌کننده عمده خواهد بود.

این نوع فنرها به طور گسترده در بسیاری از صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از کاربردهای اصلی فنرهای کششی استیل در صنعت خودروسازی است. آن‌ها به‌عنوان قطعاتی کلیدی در سیستم‌های تعلیق، درب‌ها، فرمان و سیستم‌های فشاری خودروها استفاده می‌شوند. همچنین؛ در صنایع الکترونیکی، مکانیکی، پزشکی و ساختمانی نیز از فنرهای کششی استیل استفاده می‌شود.

این فنرها به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، دوام بالا، تحمل فشار و کشش و همچنین انعطاف‌پذیری مناسب در مکان‌هایی که نیاز به یک فنر با خصوصیات مکانیکی بالا و عملکرد پایدار دارند؛ بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند. از جمله کاربردهای دیگر این فنرها می‌توان به تجهیزات پزشکی، ابزارهای برقی، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات خانگی اشاره کرد.

برای سفارش ساخت فنر با ما تماس بگیرید:
سوالات متداول

سوالاتی که راجع به فنر کششی پرسیده می شود

هر سوالی دیگری در مورد فنرهای کششی داشته باشید میتوانید با ما در میان بگذارید.

 

به فنر استوانه ای شکل که حلقه های آن کاملا به هم چسبیده است و دو سر آن یک حلقه به عنوان قلاب دارد را فنر کششی قلابدار می گویند.

 

فنر کششی قلابدار دو نوع کلی دارد:
۱. فنر کششی با قلاب متحرک ۲. فنر کششی با قلاب ثابت

عموما متریال های مورد استفاده برای ساخت فنر کششی از دو نوع فولادی و استیل میباشد، البته فنر سازی آسیا امکان ساخت فنر از جنس اینکونل x750 را نیز دارد.

 

بله، امکان ساخت انواع فنر کششی با قطر مفتول از ۰/۳ تا ۲۵ میلی متر ممکن است.

 

بله، فنر سازی آسیا امکان ساخت انواع فنر کششی با قلاب متحرک را داد.

محصولات

انواع فنر در آسیا فنر

طراحی و ساخت انواع فنر، واشر آلات، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده های نسوز در صدد آن است که با پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات روز، محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه نماید.

۱
فنر کوپلینگ
فنر کوپلینگ

هدف اصلی فنر کوپلینگ اتصال دو قطعه از تجهیزات دوار است که اجازه می دهند درجاتی از ناهماهنگی یا حرکت انتهایی یا هر دو را فراهم کنند.

۲
فنر حلزونی

فنر تسمه ای یا حلزونی که شکل ظاهری آن شبیه به فرم حلزون است و اغلب فنر حلزونی نامیده می‌شود یکی از پرکاربردترین فنرها در صنعت است.

۳
فنر کششی
فنر کششی

فنر کششی که اغلب در دو سر آن یک قلاب قرارد دارد و به این فنرها قلابدار هم میگویند و حلقه‌های فنری آن به هم بسیار نزدیک شده است.

۴
فنر فشاری

فنر فشاری برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری اعمال شده یا ذخیره انرژی در حالت فشار استفاده میگردد. قطر مفتول این فنرها ۰.۲۵ و ۰.۲ است.

۵
فنر پیچشی

در فنر مدل پیچشی سیم فنر جمع یا خم نمی شود و همانطور که از اسم آن پیداست، این فنر در هنگام عملکرد برای انتقال انرژی می‌چرخد.

۶
فنر کوچک

تولید انواع فنر کوچک که دارای طول کم مثل ۱ سانتی‌متر تا تقریبا حدود ۱۵ سانتی‌متر و قطرهای مختلف از ۲ تا ۱۰ میلی‌متر هستند.

۷
واشر نسوز

ما انواع واشرهای نسوز، واشر تسمه‌ای، سیلیکونی، استیل و سایر مدل‌های صنعتی را طبق سفارش مشتریان با بالاترین کیفیت تولید میکنیم.

۸
قطعات فلزی

ساخت قطعات در فلزهای متنوع در صنایع مختلف از چرخ دنده کوچک تا قطعات بزرگ صنعتی، توسط تیم مجرب کارگاه آسیافنر انجام میشود.