معرفی تولید کنندگان فنر در ایران

معرفی تولید کنندگان فنر در ایران

خیلی از افراد و متخصصین در حوزه صنعت و خودروسازی با فنر، انواع و کاربردهای آن آشنایی دارند. حال در این راهنما قرار است تا بهترین تولید کنندگان فنر در ایران را معرفی کرده تا هنگام خرید انواع فنر بتوانید گزینه های مناسبی برای خرید داشته باشید.

صنایع مختلف و مهمی چون: خودروسازی، لوازم خانگی، الکترونیک و … در کشور نیازمند محصولات و قطعات تولیدی کارخانجاتی هستند که در حوزه فنرسازی فعالیت می نمایند. از این رو، این صنایع جهت تامین قطعات خود نیازمند آشنایی و آگاهی از بهترین تولید کنندگان فنر در کشور هستند، که با داشتن یک لیست از معرفی تولید کنندگان فنر در ایران می‌توانند انتخاب بهتری را در این امر تجربه نمایند.

معرفی تولید کنندگان فنر در ایران
تولید کنندگان فنر در ایران

با علم بر اینکه کلیه تولیدکنندگان صنعت فنر در ایران جز بهترین‌ها محسوب می‌شوند، در این میان فنرسازی‌های معتبری چون: آسیا فنر، امیدفنر، فنرسازی رز، میلاد، امین فنر، عدالت فنر و … را جهت آَشنایی شما همراهان عزیز در ادامه معرفی می‌نماییم.

شرکت صنعتی امیدفنر؛ تولید کننده ای با اندیشه ای پویا و پیشینه ای کهن

هسته اولیه شرکت صنعتی امید فنر در سال ۱۳۵۳ با تاسیس کارگاهی سنتی توسط جناب آقای غلامرضا محمدی پور (اولین فنر ساز و پدر فنر ایران) شکل گرفت و در سال ۱۳۶۲ با تاسیس شرکت صنعتی امید فنر از حالت سنتی به حالت صنعتی تبدیل گردید. همت و تجربه بالای مدیران شرکت با بهره‌گیری از متخصصان با دانش و متعهد، شرکت امید فنر را پس از ۳۰ سال فعالیت به عنوان سورس اصلی تامین انواع فنرهای صنعتی در کشور مطرح نموده است. این شرکت با بهره‌گیری از بروزترین دستگاههای تولید فنر (تولید کننده فنر) و با داشتن آزمایشگاهی مجهز و پشتوانه ای مطمئن از مواد اولیه، تامین طیف متنوعی از فنرها را به لحاظ شکل، جنس و سایز مفتول (از جمله انواع فنرهای فشاری، پیچشی، کششی و فرمینگ) را بر عهده دارد.

در حال حاضر شرکت صنعتی امید فنر تامین کننده اصلی خطوط تولید کلیه خودرو سازان کشور بوده و بیشترین سهم از بازار قطعات یدکی را نیز به خود اختصاص داده است. به علاوه این شرکت در تامین سایر بازارها از جمله صنایع نفت و گاز، صنایع ریلی، صنایع هوایی، صنایع کشاورزی، لوازم خانگی، برق و ساختمان، مبلمان اداری و … نیز فعالیت عمده ای دارد. در حال حاضر شرکت صنعتی امید فنر قدیمی ترین عضو گروه صنعتی امید می باشد که علاوه بر این شرکت، شرکت های آلیاژ فنر امید و امید فولاد هیراد هم اعضاء دیگر این گروه هستند.

فنرسازی میلاد

گروه تولیدی فنرسازی میلاد یکی از تولید کننده‌های معتبر در زمینه طراحی و تولید فنرهای صنعتی فولادی در انواع مختلف کششی، فشاری و حلزونی با مقیاس های مختلف از مفتول به قطر ۰/۳ میلی‌متر تا ۲۵ میلی‌متر است؛ که از سال ۱۳۶۵ تا کنون مشغول به فعالیت است.

فنرسازی میلاد با داشتن سابقه ۳۶ ساله خود و با در اختیار داشتن انواع ماشین آلات CNC و سیستم های کنترلی دقیق تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با ارائه کیفیت در حد استاندارد، همکاری خود را با گروه‌های خودرو سازی و قطعه ساز خودرو تداوم بخشد و از سویی تولیدات خود را به شرح ذیل روانه بازار می سازد:

  • فنرهای حلزونی
  • فنرهای پیچشی
  • فنرهای فرم دار
  • فنرهای کششی
  • فنرهای فشاری

گروه صنعتی فنر سازی آسیا

گروه صنعتی فنر سازی آسیا مفتخر است که در این راهنما برترین تولید کنندگان انواع فنر را به شما معرفی کرده، و خوشحال است که خود نیز با بیش از ۳۰ سال تجربه در امر مشاوره، طراحی و ساخت انواع فنر (فنر فشاری، فنر کوپلینگ، فنر حلزونی، فنر کششی)، واشر آلات، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده های نسوز آن هم با وجود پیشرفته‌ترین و مدرن ترین ماشین آلات روز، محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه نموده و سهمی در جهت کمک به رشد و توسعه صنعت فنر سازی در کشور عزیزمان ایران، را دارا می باشد.

آسیا فنر تولید کننده فنر در ایران
آسیا فنر

شرکت فنرسازی امین فنر

شرکت صنعتی امین فنر در سال ۱۳۶۸ تاسیس گردید. هدف این گروه صنعتی، تولید فنر و تهیه نیاز صنعت فنر در کشور بود. پس از گذشت ۲۲ سال جهت بروزرسانی فرایند تولید و توسعه و گام نهادن در مسیر مکانیزه شدن، اقدام به واردات ماشین آلات و تجهیزات وابسته به این صنعت گشت.

این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی، تجهیزات آزمایشگاهی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید فنر، توانایی تولید فنر در انواع و سایزهای مختلف فنرهای فشاری، کششی، پیچشی و فرمینگ را دارد.

شایان ذکر است، امین فنر جهت مکانیزه شدن سیستم تولید فنر، از دستگاه های cnc و دستگاه‌های فرمینگ استفاده می‌کند. همچنین با استفاده از دستگاه‌های تست فنر در آزمایشگاه میزان فشار و قدرت فنر برای تحمل بار به صورت دقیق محاسبه می‌شود.

درحال حاضر نیز شرکت امین فنر یکی از تامین کنندگان فنر، برای بازار قطعات یدکی در زمینه صنایع خودرو، موتور سیکلت، لوازم خانگی، کشاورزی و… فعالیت دارد.

شرکت فنر سازی رز؛ تولید و فروش انواع قطعات سیستم های صنایع خودرویی و ریلی

شرکت فنرسازی زر در سال ۱۳۴۲ به صورت شرکت سهامی خاص با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تن انواع فنر تخت تأسیس شد. محصولات شرکت در ابتدای تاسیس، جهت برطرف نمودن نیاز بازار به قطعات یدکی کفایت می نمود. اما با توجه به نیاز روزافزون بازار یدکی و کارخانجات تولید کننده خودرو، در سال ۱۳۵۵ شرکت ظرفیت تولیدی سالانه خود را به سطح ۱۲۰۰۰ تن ارتقاء بخشید. این شرکت جزو یکی از سه شرکتِ تولید کننده قطعات فنری، سیستم تعلیق در صنایع خودرویی (سواری و تجاری) و ریلی در منطقه خاورمیانه است.

شرکت انرژی ساز؛ تولید کننده انواع فنر لول

شرکت انرژی ساز (سهامی خاص)؛ تولید کننده انواع فنر لول فشاری، کششی و پیچشی با سطح مقطع گرد از سایز مفتول ۱ میلیمتر تا ۴۵ میلیمتر در سال ۱۳۶۹ تاسیس گردید. همچنین در سال ۱۳۷۳ با راه‌اندازی خط تولید به روش سرد، موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از اداره کل صنایع وقت استان همدان در زمینه ی تولید انواع فنر لول خودرو گردید. و در سال ۱۳۷۸ با فراهم آوردن تجهیزات خط تولید فنر به روش گرم، نسبت به تکمیل و توسعه خط تولید خود، اقدام و در سال ۱۳۷۹ موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری مکمل شد. هدف این شرکت، ارائه محصولات با کیفیت مطلوب، جلب رضایت مشتریان و تعامل نزدیک با آنها، حفظ و صیانت از محیط زیست و همچنین رعایت موارد ایمنی و بهداشت حرفه ای کارکنان می باشد.

ساخت و تولید فنر در تهران
ساخت و تولید فنر

شرکت صنعتی سـنگین فــنر اصفهان

این شرکت فعالیت خود را در سال ۸۶ در زمینه تولید فنرهای صنعتی فرمدار در انواع فشاری، کششی و تسمه ای آغاز نمود. سنگین فنر اصفهان از مفتول ۰.۱۲ تا ۵۰ میلیمتر با متریال‌هایی چون:

  1. انواع فولادهای ck70, ck80
  2. انواع جنس استیل
  3. اویل تمپر با پاسپورت سختی و certificate

استفاده می‌نماید. و از سویی عاملیت فروش، تهیه و توزیع انواع فولاد الیاژی و اهن الات ck70 و ck80 و ۱/۸۱۵۹ و۱/۷۱۷۶ از قبیل: تسمه، چهار پهلو و ورق را نیز برعهده دارد.

از دیگر فعالیت‌های شرکت صنعتی سنگین فنر اصفهان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • واردات و فروش انواع مفتول ها
  • واردات و فروش انواع میلگردهای فنری و خام
  • واردات و فروش انواع استنلس استیل‌های نرم(معمولی) و فنری(سخت شده) به صورت کلاف(رول) و شاخه شده در قطرهای متفاوت

شرکت صنعتی زمان فنر؛ تولید کننده فنرهای مفتولی

شرکت صنعتی زمان فنر؛ در سال ۱۳۷۵ با هدف تولید انواع فنرهای مفتولی تاسیس گردید. تولیدات این شرکت تا سال ۱۳۸۱ توسط ماشین آلات با تکنولوژی NC و در سایز مفتول ۱ الی ۶ میلیمتری تولید می گردید. در سال ۱۳۸۱ تمامی ماشین آلات تولیدی شرکت به فناوری CNC ارتقاء یافته و به توانایی تولید پیچیده‌ترین فنرهای مفتولی در سایز ۱۵. الی ۷ میلیمتر دست یافت. در سال ۱۳۹۰ با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه، تولید فنرهای اکسل با رنج تولیدی ۷الی ۱۶ میلیمتر به محصولات تولیدی این شرکت افزوده شد.  مقاله همه چیز درباره ی واشرآلات صنعتی را از دست ندهید!

شرکت تولیدی صنعتی عدالت فنر

یکی دیگر از تولید کنندگان فنر که در لیست معرفی تولید کنندگان فنر در ایران قرار می گیرد؛ شرکت تولیدی صنعتی عدالت فنر است که از پیشگامان نامی در صنعت فنرسازی محسوب می شود. عدالت فنر در سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را به‌صورت کارگاهی اغاز نمود و توانست با تلاش روزافزون مدیران و کارکنان مجرب خود، در سال ۱۳۷۲ موفق به تاسیس کارخانه ای به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد گردد.

فنر کوپلینگی در حال حرارت دیدن
فنر کوپلینگی

 

عدالت فنر در طی گذشت حدود ۴۵ سال تلاش و کوشش فراوان و بهره مندی از علم روز مدیریت، کادر مجرب، ماشین الات پیشرفته CNC تبدیل به نامی آشنا، برای مصرف کنندگان و عنوانی معتبر در عرصه تولید کنندگان صنعت فنر گردیده است.

در نهایت

با معرفی تولید کنندگان فنر در ایران سعی بر این داریم؛ تا صنایع وابسته به این قطعه بتوانند با تهیه بهترین محصول از لحاظ کیفیت و کارایی درکنار محصولات تولیدی خود، باکیفیت ترین قطعات و کالاها را به بازار ارائه دهند. عملکرد درست هر قطعه از مجموعه قطعات در یک محصول می تواند کارایی و دوام بالای آن را تضمین نماید. از این رو شرکت ها و کارخانه جات با تحقیق و جستجو در میان تولیدکنندگان فنر در مطالب فوق می توانند به این امر مهم دست یابند.

کلام آخر اینکه

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میباشد. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود. همچنین باعث خوشحالی ما است که اگر تولید کنندگان برتر دیگری را میشناسید که در این راهنما ارائه نشده اند با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط
بررسی انواع فنر کتاب
نخ نسوز چیست؟
نظر شما

3 پاسخ

  1. واقعا مایه افتخاره که در کشورمون هستن تولیدکنندگانی که میتونن نیاز صنایع رو برطرف کنن و لازم نیست از تولیدکنندگان خارجی تهیه کنیم. دمتون گرم

  2. سلام. شرکت فنرلول دامغان. در این لیست عنوان نشده است! این شرکت هم از شرکتهای بنام فنر سازی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *