آشنایی با انواع دستگاه های فنرسازی و عملکرد آنها

آشنایی با انواع دستگاه های فنر سازی

[vc_row rt_row_background_width=”fullwidth” rt_row_content_width=”default” rt_row_style=”default-style” rt_row_height=”” rt_column_gaps=”” rt_row_shadows=”” rt_row_borders=”” rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”cover” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll” rt_bg_layer=”” rt_bg_video_format=”self-hosted” rt_class=”rt-4032902″ rt_paddings=”,,,” rt_margins=”,,,” rt_content_margins=”,,,” rt_tablet_paddings=”,,,” rt_tablet_margins=”,,,” rt_tablet_content_margins=”,,,” rt_sp_paddings=”,,,” rt_sp_margins=”,,,” rt_sp_content_margins=”,,,” rt_bg_color=”#1bf9eb”][vc_column width=”2/3″ rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_column_text]فروش فنر در بازار[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_empty_space][vc_btn title=”خرید انواع فنر” color=”warning” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fasiafanar.com%2F|||”][/vc_column][/vc_row][vc_row rt_row_background_width=”fullwidth” rt_row_content_width=”default” rt_row_style=”default-style” rt_row_height=”” rt_column_gaps=”” rt_row_shadows=”” rt_row_borders=”” rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”cover” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll” rt_bg_layer=”” rt_bg_video_format=”self-hosted”][vc_column rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_column_text]

آشنایی با انواع دستگاه های فنرسازی

میتوان گفت که فنر کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و برای پاسخگویی به نیازهای صنعتی نیاز به ساخت فنر به صورت عمده در تعداد بالا است. حال برای این کار از دستگاه های مخصوص تولید فنر استفاده می کنند که قادر به ساخت انواع فنر در اندازه ها و مدل های مختلف می باشند. فرآیند ساخت فنرها با ماشین آلات مکانیکی برای فنر سازی توسط سیم پیچ کردن فلز یا خم کردن و تغییر شکل دادن سیم برای ساخت فنر انجام می شود. در این مطلب سعی ما بر آن است که اطلاعاتی درباره ی تولید کنندگان فنر و اینکه از چه فرایندها و روش هایی برای ساختن فنرها و دستیابی به کارهای هنری خود استفاده می کنند را در اختیار شما قرار دهیم. این مطلب مهم و مفید را از دست ندهید.

دستگاه فنر سازی

از چه نوع دستگاههایی برای ساخت فنرها استفاده می شود؟

 دستگاه سیم پیچ (coiling)

پرکاربرد ترین دستگاه برای ساخت فنر دستگاه کویل است که یک نوع دستگاه CNC است. از این نوع دستگاه فنر برای ساخت فنرهای فشرده سازی، فنرهای الحاقی و فنر پیچشی استفاده می شود. بدین گونه که مواد اولیه که همان سیم های فلزی ساخت فنر هستند را در این دستگاه قرار می دهند و دستگاه سیم ها را در بین چند غلطک میچرخاند و به شکل فنری و سیم پیچ در میآورد. همچنین قطر و نوع فنر را می توان به صورت دقیق مشخص کرد. این دستگاه ها در مدل های ۲ ، ۴ ، ۵ و ۸ محور در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات درباره رایج ترین طبقه بندی فنرها کلیک کنید.

از ویژگی های این دستگاه میتوان به

  • دسته میکرو پالس
  • فشارسنج غلتکی
  • رابط داده USB
  • چرخش و برش مستقیم
  • حرکت داخل و خارج از مندرال
  • O.D.  کنترل اشاره نمود

دستگاه فنر سازی سیم پیچ

دستگاه فرمینگ (شکل دهنده ی فنر)

دستگاه فرمینگ یک دستگاه  CNC مکانیزه شده برای ساخت فنراست. از این دستگاه برای ساخت انواع فنر از جمله فنر فشاری، پیچشی، فنرهای دوتایی چرخشی و سیم استفاده می شود و این دستگاه یک دستگاه کامل محسوب می شود. کار این دستگاه به این صورت است که، این دستگاه بین شش تا هشت غلتک دارد و سیم ها توسط غلتک تغییر شکل یافته و به شکل فنر در می آیند. این دستگاه طیف کاملی از کویل ها و خمیدگی های کنترل شده CNC را ارائه می دهد.

ویژگی های دستگاه فرمینگ عبارتند از

برش هیدرولیک، برای سیم های با قطر زیاد از برش قوی و محافظت پیشرفته استفاده می کند. به راحتی سیم ها در دستگاه قلاب می شود که برای تولید اتوماتیک کاملا مطمئن است. خمش های تک شعاعی و چند شعاعی انعطاف پذیری کاملی را تشکیل می دهند و باعث می شوند تمام مراحل خمش سریع و کارآمد باشد. این دستگاه بسیار متنوع است. برای آشنایی با دستگاه CNC تولید فنر به مقاله آن مراجعه کنید.

دستگاه فنر سازی فرمینگ

دستگاه خم کننده فنر

کار این دستگاه بدین گونه است که از یک مکانیزم خم کننده برای شکل دادن به فنر استفاده می کند و از آن برای ساخت فنرهای فرمینگ استفاده می شود. این دستگاه سیم را به مجموعه ای از غلتک ها سوق می دهد و با خم کردن سیم شکل فنرهای فرمینگ را ایجاد می کند. که دستگاه می تواند سیم ها را به شکل های u ، شعاع ، زیگزاگ ها و همچنین انواع زیادی از سیم های دیگر در آورد.

از جمله ویژگی های این دستگاه

  • قدرت اختیاری De Coiler
  • داشتن سنسور برای چک کردن سیم
  • چرخ دستی برای تنظیم

در اختیار داشتن سرویس دهنده های اختیاری، سنسورهای زاویه ای، اسلایدهای پنوماتیک و سایر مؤلفه های کمکی دارای بخش نگهدارنده قوی سیم دارای راهنما و امکان استفاده آسان می باشد. همچنین از ویژگی های ابتکاری این دستگاه این است که سر ابزار می تواند ۳۶۰ درجه بچرخد به این معنی که فرم سیم شما می تواند در حالت های مختلف خم شود. برای آشنایی با فرآیند ساخت و تولید فنر کوپلینگ کلیک کنید.

دستگاه فنر سازی خم کن فنر

فنرها را با چه فراِیندهایی تولید می کنند؟

۱-تولید فنرها با فرایند گرمایشی:

بدین معنی که هنگام تولید فنرها، نیاز به گرما زدایی وجود دارد تا فنر بتواند شکل خود را حفظ کند. چرا که با استفاده از گرما زدایی، فنرها شکل الاستیک خود را حفظ نموده و فشرده سازی فنر انجام می شود. به همین دلیل یک تولید کننده فنر باید هر فنر تولیدی را مقاوم کند.

۲-فرایند سنگ زنی و سابیدن فنر:

سنگ زنی فنر زمانی اتفاق می افتد که انتهای یک فنر فشرده سازی یا سیم پیچ مسطح شده باشد تا فنر بتواند به طور عمودی صاف بایستد. فرآیند سنگ زنی فنر توسط دستگاه سنگ زنی فنری انجام می شود. چرخ دستی فنر دارای دو چرخ سنگ زنی افقی نسبت به هم است که از هم جدا شده اند تا طول فنر اجازه ورود بین هر دو چرخ سنگ زنی را داشته باشد. سپس بشقاب فنری یک صفحه جداگانه است که سوراخ هایی برای پذیرش فنر دارد. فنرها در سوراخ های ظرف فنری قرار می گیرند و ظرف فنر با سرعت بسیار کمی از دور در دقیقه حرکت می کند. فنرها در بین دو چرخ سنگ زنی قرار دارند. پس از روشن شدن دستگاه انتهای فنر سابیده شده و آماده استفاده می باشد.

دستگاه فنر سازی

شرکت اسیا فنر از پیشرفته‌ترین دستگاه ها برای ساخت فنر استفاده می کند که قابلیت تولید فنرهای مختلف در سایزهای مختلف را دارد. همچنین اسیا فنر برای مکانیزه شدن سیستم تولید فنر، از دستگاه های CNC و دستگاه های فرمینگ استفاده می کند. آیا می دانید فولاد فنر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقالات مرتبط
بررسی انواع فنر کتاب
نخ نسوز چیست؟
نظر شما

2 پاسخ

  1. مطلب مفید و جالبی بود. اطلاعات خوبی رو کسب کردم. سایت خوبی دارین. موفق و سربلند باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *